Agenda beeldvormende avond 3 juli

Gepubliceerd op: 28 juni 2023 12:06

Tijdens deze avond wordt de raad geïnformeerd over:

Visie op de bibliotheek

Wat is een toekomstbestendige volwaardige bibliotheekvoorziening voor Veldhoven? Die vraag is in de afgelopen tijd is samen met gebruikers en belanghebbenden onderzocht. Er worden vanavond vier inhoudelijke varianten gepresenteerd met elk hun eigen kenmerken en accenten. Welke variant de voorkeur krijgt, ligt in de handen van de raad. Dit onderwerp staat voor het najaar gepland in de raadscyclus.

Visie op Veldhoven

De gemeenteraad van Veldhoven heeft in de gemeentelijke begroting voor 2023 opgenomen dat er in 2023 een nieuwe Visie op Veldhoven zal worden opgesteld. Deze nieuwe visie moet in de plaats komen van de Stadsvisie uit 2006 en het 'Profiel van Veldhoven' uit 2015. Samen met de samenleving zal er worden nagedacht toekomst van Veldhoven. De opbrengst van dat proces moet leiden tot een nieuwe 'Visie op Veldhoven'. Tijdens de beeldvormende avond stellen de betrokken interne en externe adviseurs zich voor en wordt het proces om te komen tot een nieuwe visie toegelicht.

Inwoners zijn van harte welkom als toehoorder.