Agenda oordeelsvormende vergadering 14 februari

Gepubliceerd op: 07 februari 2023 10:02

• Vaststellen bestemmingsplan ' Grote Kerkepad'
In het voorliggende bestemmingsplan wordt een herontwikkeling van de locatie tussen het Grote Kerkepad en de Goorstraat mogelijk gemaakt. Het woningbouwplan heet Lindehof en het bestaat uit 27 woningen. Deze ontwikkeling past binnen de ruimtelijke ambities van de gemeente en levert een bijdrage aan de woningbouwopgave.
• Vaststellen bestemmingsplan 'Zandoerleseweg 33-35'
Op de locatie Zandoerleseweg 33-35 staan momenteel flinke bedrijfsgebouwen. Initiatiefnemers willen deze gebouwen slopen en een nieuw gebouw met een woonzorgvoorziening realiseren. Deze voorziening richt zich op alleenstaande ouderen met een intensieve zorgbehoefte. Het voorliggende bestemmingsplan faciliteert dit initiatief.
• Financiering uitvoeringsprogramma energietransitie gebouwde omgeving
Vanuit het Rijk is duidelijkheid gekomen over de bijdrage die de gemeente ontvangt voor het uitvoeren van wettelijke taken vanuit het Klimaatakkoord. Bijgaand een voorstel voor het financieren van het 'Uitvoeringsprogramma energietransitie gebouwde omgeving 2022-2025'.
• Integraal Veiligheidsplan De Kempen 2023-2026
De acht gemeenten van het basisteam De Kempen hebben samen met de politie en het Openbaar Ministerie voorliggend gezamenlijk Integraal Veiligheidsplan De Kempen 2023-2026 opgesteld. Hierin zijn de gezamenlijke prioriteiten voor deze periode benoemd en is de integrale aanpak vastgelegd. De raad wordt voorgesteld dit plan vast te stellen.

Als burger kunt u tijdens de vergadering inspreken over voorstellen die op de agenda staan. Insprekers krijgen per persoon maximaal 5 minuten de tijd om de raads- en steunfractieleden te informeren.
Als u wilt inspreken geeft u dat zo snel mogelijk, maar uiterlijk vrijdag 10 februari voor 12.00 uur door via griffie@veldhoven.nl.