Agenda oordeelsvormende vergadering 29 augustus

Gepubliceerd op: 23 augustus 2023 10:08

• Rapport Rekenkamer Veldhoven Armoedebeleid 'Versterk de verbindingen'
De Rekenkamer Veldhoven heeft onderzoek verricht naar het armoedebeleid. In het rapport 'Versterk de verbindingen' doet de Rekenkamer een aantal aanbevelingen aan raad en college. Voorgesteld wordt kennis te nemen van het onderzoek en in te stemmen met de aanbevelingen.
• Vaststellen gewijzigde Algemene Subsidie Verordening Veldhoven
Om uitvoering te geven aan diverse vastgestelde beleidskaders op het gebied van de energietransitie en de Woon(zorg)visie moet de Algemene Subsidie Verordening Veldhoven gewijzigd worden. De wijzigingen maken het mogelijk om via subsidies of stimuleringsinstrumenten uitvoering te geven aan de kaders.
• Tweede bestuursrapportage 2023
Het college rapporteert drie keer per jaar aan de raad over afwijkingen ten opzichte van de vastgestelde begroting. De tweede rapportage van dit jaar is aangeboden aan de gemeenteraad en voorgesteld wordt om deze vast te stellen.
• Vaststellen Verordening kwijtschelding gemeentelijke belastingen 2023
De gemeente heeft de mogelijkheid om gemeentelijke belastingen kwijt te schelden voor inwoners met een inkomen op bijstandsniveau en met geen of weinig eigen vermogen. Voorgesteld wordt om de kwijtscheldingsregeling die de gemeente momenteel gebruikt aan te passen. De aanpassing betekent dat het normbedrag voor het eigen vermogen wordt verhoogd, met als doel dat AOW-gerechtigden met een kleine financiële buffer hun recht op kwijtschelding niet kwijtraken.

Als burger kunt u tijdens de raadsavond inspreken over voorstellen die op de agenda staan. Insprekers krijgen per persoon maximaal 5 minuten de tijd om de raads- en steunfractieleden te informeren.
Als u wilt inspreken geeft u dat zo snel mogelijk, maar uiterlijk vrijdag 25 augustus voor 12.00 uur door via griffie@veldhoven.nl. Zij geven u meer informatie.