Agenda oordeelsvorming op 26 november

Gepubliceerd op: 13 november 2019 15:11

De gemeenteraad vergadert op dinsdag 26 november 2019 in de raadzaal van het gemeentehuis, Meiveld 1 in Veldhoven. Deze oordeelsvormende vergadering is openbaar en begint om 19.30 uur.
Via hier kunt u de agenda en vergaderstukken inzien en de vergadering live volgen.

• Bestemmingsplan Zandven-West
    Door voortschrijdende inzichten en om goed en snel in te kunnen spelen op toekomstige verzoeken, is het gewenst om de strook grond direct grenzend aan het Blauwven te bestemmen voor burgerwoningen in plaats van de huidige bestemming bedrijfs- en woonwerkkavels. De kavels aan de zijde van het Zandven kunnen dan zelfstandig worden ontwikkeld voor bedrijfsruimten.\
  • Verordening naamgeving en nummering (adressen)
    Als gevolg van een wijziging van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen moet de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gewijzigd worden en opnieuw worden vastgesteld.
  • Advies Review Panel inzake vergroten aantrekkelijkheid Citycentrum
    Een Review Panel met ondernemers, vastgoedeigenaren, culturele instellingen, bezoekers en bewoners heeft een advies opgesteld om te komen tot een aantrekkelijker Citycentrum. Het voorstel is om het parkeren goedkoper te maken met de invoering van een blauwe zone van twee uur op diverse parkeerterreinen. Jaarlijkse kosten zijn €880.000.
  • Beleidsplan schulddienstverlening 2020-2023 - 'Schulden: Veldhoven aan zet!
    De gemeente heeft sinds 2012 een wettelijke zorgplicht bij het ondersteunen van inwoners met schulden. Het verstrijken van de wettelijke termijn van het beleidsplan uit 2012, de nieuwe inzichten over de impact van schulden, de ontwikkelingen gericht op de aanpak van schulden en de gewijzigde uitvoering, vormen de belangrijkste aanleidingen voor een nieuw beleidsplan dat in samenspraak met partners, inwoners en de raad tot stand is gekomen.
  • Verordening Sociaal domein Veldhoven
    De gemeente werkt sinds 2019 in het sociaal domein (Jeugdwet, Wmo, Participatiewet en Wet gemeentelijke schuldhulpverlening) volgens de 'omgekeerde toets'. Dit betekent dat de letter van de wet niet meer leidend is, maar het te bereiken effect. Om de toets te faciliteren is in de voorliggende Verordening Sociaal domein Veldhoven zoveel mogelijk ruimte gelaten voor maatwerk.
  • Verordening tot wijziging van de Algemene plaatselijke verordening (Apv)
    Het is noodzakelijk een aantal wijzigingen in de Apv aan te brengen. Hierdoor is de Apv in overeenstemming met wetgeving en de actuele Veldhovense situatie en redactioneel correct.
  • Verordening commissie bezwaarschriften
    Per 1 januari 2020 treedt de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren in werking. De Verordening commissie bezwaarschriften is daarom aangepast.
  • Huisvestingsverordening 2020-2023
    Op 31 december 2019 loopt de Urgentieverordening gemeente Veldhoven 2016 af. Deze verordening biedt een vangnet voor mensen in schrijnende situaties die niet in staat zijn zelf tijdig in passende woonruimte te voorzien. Deze verordening wordt aan de negen gemeenteraden van het Stedelijk Gebied Eindhoven (SGE) voorgelegd.